تبلیغات در اینترنتclose
حجت الاسلام نظری: ایدز فرهنگی مقاومت ملت را از بین می برد.
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
حجت الاسلام نظری: ایدز فرهنگی مقاومت ملت را از بین می برد.
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیرسانه و فرهنگ حجت الاسلام نظری: ایدز فرهنگی مقاومت ملت را از بین می برد.

روحانیاز  مکاسب الطلاب
تعداد بازدید : 805
نویسنده پیام
admin آفلاین



ارسال‌ها : 74
عضويت : 11 /10 /1392
تشکر ها: 15
تشکر شده : 33
حجت الاسلام نظری: ایدز فرهنگی مقاومت ملت را از بین می برد.


وقتی می گویند یکی ایدز گرفته است به معنای از بین رفتن مقاومت بدن است. تا مقاومت بدن حل نشده است هرآن باید منتظر مرگ بود. سستی در مسایل فرهنگی خیلی نگران کننده است. آقا فرمودند باید گفتمان سازی شود. امروز نگرانی فرهنگی باید گوشزد شود.

گزارش تصویری مرتبط

حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه در سومین جلسه هفتگی انصار حزب الله تبریز در سال 93 با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، گفت : نامگذاری ها به عنوان شعارسال تصادفی نیست، بلکه گذشته را مرور می کنند و آینده را می بینند و بصورت کاملا مهندسی شده برای پر کردن خلاها ،سال را نامگذاری می کنند.

عزم بمعنای مقاومت و صبر همراه تکذیب است.
روحانی رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به عبارت کلمه عزم گفت: ما که می گوییم پیامبران اولوالعزم ، منظورمان از عزم چیست؟ چرا اولوالعزم می گوییم؟ در روایات آمده است : لانّهم عزموا علی الصبروا لمقاومه مع التکذیب. بخاطر اینکه اینها عزم بر صبر و مقاومت داشته اند با اینکه دیگران تکذیب شان می کردند. هیچ پیامبر هم مثل پیامبر ما تکذیب و اذیت نشد. پیامبر اکرم (ص) می فرماید: هیچ پیامبری مثل ما اذیت نشد. امام سجاد (ع) می فرماید: نحن ورثه اولوالعزم چنانچه می بینیم در سخت ترین شکنجه ها و اسارت ها صبر نمود و مقاومت کرد. حضرت آقا می فرمایند عزم ملی یعنی اینکه ملت مقاومت کنند با همه فشارها ، اذیت ها وتکذیب های دیگران و مستکبرین.

متاسفانه مقاومت ما دچار آسیب شده است.
نظری ادامه داد: امروز مقاومت ما سوراخ شده است. وقتی آقا تاکتیک نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، در عقبه مردمی برخی ها به دنبال حذف تکبیر ها و مرگ بر آمریکا بر آمدند. یعنی مقومت شان را از دست داده اند. در روایت دیگری نیز در خصوص دلیل اولوالعزم گفتن به پیامبران اولواالعزم آمده است که : اجمع الله عزمهم علی ان الامر کما قال محمد(ص) اصبرو کما صبر. امام علی (ع) نیز در مورد عزم می فرمایند: و لیس فیه انکسال . در مقاومت کسالت نباید باشد.حجت الاسلام نظری با اشاره به وضعیت مقاومت در جامعه گفت: به نظر شما مقاومت در جامعه چگونه است؟عقبه مقاومت چگونه است؟ برای بررسی این امر نباید گفتمان ها را مختلط کنیم. در یک جا رهبر سخن می گوید. یک جایی وزیر خارجه و یک جایی سخنگو. رهبر استراتژی را مشخص می کند چنانچه با اینکه اجازه مذاکرات هسته ای را صادر می کند و می فرماید گفتگو ادامه یابد، هشدار می دهد که من خوشبین نیستم. اما باید دید مقاومت در جامعه چگونه است؟ پس نباید مطالب را قاطی کنیم. استراتژی را رهبر مشخص می کند و دیگران به دنبال کار دیپلماسی و تاکتیک خودشان هستند و نباید از خطوط قرمز استراتژی خارج شد.

تا کارها برای خدا و تکلیف محور نیست مدیریت جهادی نداریم.
مجتبی نظری با اشاره به مدیریت جهادی گفت: مدیریت جهادی یعنی کار برای خدا باشد. نه اینکه حقوق نگیرد . نه حقوقش را بگیرد اما کار برای خدا و تکلیف باشد. آیا سیستم مدیریتی ما جهادی است؟ صبح کارت می رنی و ظهرکارت می زنی و کمی هم اضافه کار میماند. کارت بزند اضافه کار هم بماند اما کا را برای تکلیف و خدا بکند.

تا به وجود دشمن ایمان نداشته باشیم ، مدیریت جهادی نداریم
رزمنده گردان تخریب دوران دفاع مقدس ادامه داد: در مدیریت جهادی ابتدا مدیر باید به وجود دشمن ایمان بیاورد. در همین مسئله ی فرهنگ ،هنوز برخی از مدیران باور نکرده اند که ماهواره برای جوان دشمن است یا نه؟ آیا ما برای مقابله با دشمن قرارگاه می زنیم؟ برای مقابله با جنگ فرهنگی قرارگاه داریم؟ وقتی وجود دشمن را قبول نکردند مسلما قرارگاهی نخواهد بود.من در بیش از بیست و دو دانشگاه سخنرانی و بررسی کرده ام هیچ دانشگاهی اتاق جنگ فرهنگی و دیده بانی فرهنگی ندارد.

رخنه فرهنگی از بی توجهی به دشمنان است.
نظری ادامه داد: آقا فرمودند که نگران فرهنگم. آقا فرمود مواظب رخنه فرهنگی باشیم. باید ایمان آورد که دشمن کار می کند و الا نمی شود کاری کرد. ما باید ایمان بیاوریم که رخنه فرهنگی انجام می گیرد . شما نگاه کنید مثلا همین جریان شیرازی ها را ببینید.همین فیلم عمامه های انگلیسی را ببینید. ببینید انگلیس چقدر برای این افراد سرمایه گذاری کرده است. آقای حسن اللهیاری در شبکه اهل بیت می گوید: اعلم منم مرجع منم. عمامه شیعه گذاشته و مزدور درجه یک انگلیس است. یا همین شیرازی ها شانزده شبکه دارند و همین یاسرالحبیب یا سید مجتبی شیرازی از آیت الله بهجت و مقام معظم رهبری چه می گویند؟ آقا خوب فرمودند که من اطلاع دارم همان که علیه شیعه و همانکه علیه سنی مطلب می گوید و می نویسد پول شان را یکجا می دهد.

ایام فاطمیه نمایندگان شیرازی در تبریز چه می کردند؟
نظری ادامه داد: ایام فاطمیه جریان شیرازی نمایندگانی به همین تبریز فرستاده بود . اینها به دنبال ایجاد جریان هستند. ده سال است بطور مرموز جریان سازی می کنند . اینها برای ایجاد جریان علیه نظام اسلامی در تلاش هستند. ما باید وجود جریان جدیدی از دشمن را باور کنیم.

ایدز فرهنگی جامعه را فلج کرده است.
رزمنده سخنران جلسه افزود: بنده امروز می خواهم عزم ملی و مدیریت جهادی در فرهنگ را بیان کنم. برادران عزیز امروز ایدز فرهنگی جامعه ما را فلج می کند.وقتی می گویند یکی ایدز گرفته است به معنای از بین رفتن مقاومت بدن است. تا مقاومت بدن حل نشده است هرآن باید منتظر مرگ بود. سستی در مسایل فرهنگی خیلی نگران کننده است. آقا فرمودند باید گفتمان سازی شود. امروز نگرانی فرهنگی باید گوشزد شود. امروز مقاومت فرهنگی از بین رفته است. بدحجابی چگونه شروع شد و امروز در چه نکته ای است و فردا چگونه خواهد بود؟ مرحومه همسر ناصرالدین شاه وقتی حرمت موقت توتون از میرزای شیرازی صادر شد قلیان ها را زمین زد. این مقاومت فرهنگی بود. حالا چگونه است؟ امروز در عروسی ها شراب وارد می شود. بی عفتی ها ترویج می یابد. سگ وارد زندگی انسان ها می شود. در تهران میدان سگ می زنند. در رادیو مراسم یادواره تجلیل از سگان مواد یاب می گذارند. پنج شش سال قبل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از یکی از ائمه جمعه استفتاء کرده بودند که آیا در قرآن در مورد نجاست سگ آیه ای صریح است ؟ امام جمعه نوشته بود نه خیر اینها برای طهارت دادن به سگ این بروشورها را منتشر کردند. کم کم سگ ها را وارد زندگی کردند. در تلویزیون در 20:30 نشان می داد خانمی می گفت من سگم را با شامپوی مخصوص می شویم و مثل فرزندم دوستش دارم. اینها همه معضلات فرهنگی است و نشانه ای از ایدز فرهنگی است.

اگر حساسیت نباشد سیستم مقاوم فعال نخواهد شد.
نماینده اسبق امام خامنه ای در دانشگاه تبریز ادامه داد: شراب ، بی عفتی و بی حجابی، سگ و دهها حرام و نجاسات وارد زندگی شده است و حساسیتی نیست تا مقاومتی باشد. من نگرانم ؛ مثل والنتاین این هم بدون هیچ مقاومت دیگر همانند عرفان های کاذب وارد زندگی شود. پس تاثیر یا حسین ها چه شده است؟ یا یاحسین ها آسیب دیده اند ویا تهاجم دشمن خیلی قوی است. مردم را باید حساس کنیم تا مقاومت کنند. ایدز فرهنگی وارد جامعه شده است .

معرفی سطحی اسلام و عدم معرفی سبک زندگی اهل بیت به مردم ، آن ها را مقاوم به بار نیاورده است.
یک گناهش تقصیر ما روحانیون است که اسلام را بطور خوب و کامل معرفی نکردیم. ما امام حسین را بطور کامل معرفی نکردیم. یک روز یک نفر خدمت امام حسین (ع) می رسد و پس از مشاهد متکا های گل دار از ایشان می پرسد؟ آقا شما هم از این متکاهای گلدار می خرید؟ امام حسین (ع)فرمود: ما مهریه خانم ها را می دهیم و در این کارها دخالتی نمی کنیم و این کارها را به خانم ها می سپاریم. ببینید راه امام حسین و شیوه او چگونه بود؟ اکثر طلاق ها سر همین مورد است. مرد باید به کارهای مردانه بپردازد. ما اگر در همه کارهای مردم امام حسین (ع) و حضرت زهرا(س) را وارد کنیم فرهنگ مقاوم می شود و هیچ تهاجمی تاثیر نخواهد داشت .ایدز فرهنگی از دوری از اهل بیت وارد بدن جامعه شده است.تسلیم فرهنگ به تکنولوژی ازخطرهای جدی ایدز فرهنگی است.نظری با اشاره به کتاب تکنو پلی گفت: تکنو کپی یعنی تسلیم فرهنگ به تکنولوژی . یعنی تسلیم قرآن و اهل بیت در مقابل ماهواره؟ یعنی ما اعلان شکست بکنیم؟ نویسنده این کتاب این را در مورد امریکا می نویسد که در آمریکا فرهنگ آمریکا مسخ شده و تسلیم تکنولوژی شد. حاکمیت تکنولوژی بر اراده ها و بر فرهنگ. زمانی اعتبار انسان بیشتر بود. زمانی مساوی و الآن پایین تر از تکنولوژی شده است.
بت پرستی تکنولوژی شرکی غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام نظری ادامه داد: الهه ی تکنولوژی در حال وقوع پیوستن است. یک روز به دست خود چوب ها را تراشیده و بت ساخته و می پرستیدند امروز هم تکنولوژی را خدا می کنند. در یکی از فصول این کتاب آمده است که : تخلیه نمادها یکی از عوامل مهم تکنو پلی است. امروز نمادها را می خواهند تخلیه کنند. چون ما به ظواهر قرآن و عترت پرداختیم و محتوا را رها کردیم آسیب پذیر شدیم. مسخ فرهنگی و تخلیه نمادها یکی از نشانه های مهم ایدز فرهنگی است. اندلس چه شد؟ کتاب غروب آفتاب در اندلس را بخوانید. ببینید چگونه مقاومت فرهنگی را از بین برده و چگونه اسلام را در آنجا از بین بردند.

مقاومت آنقدر از بین رفت که فرق علی با معاویه را ندانستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه تبریزافزود: مثلا شما ببینید دشمن چقدر کار کرد و مقاومت مردم چگونه از بین رفت که فرق علی و معاویه را نتوانستند تشخیص دهند؟ چگونه نتوانستند امام حسین (ع) و ابن زیاد را از هم تشخیص دهند؟ از امام صادق (ع) پرسیدند مردم چگونه در تشخیص حقانیت علی و معاویه وا ماندند. امام (ع) فرمودند که انّ بنی امیه اطلقو للناس تعلیم الایمان بنی امیه آموزش دین را آزاد کرد و لم یطلقوا تعلیم الشرک . نگذاشتند تا مردم شرک را بیاموزند.لکی اذا حملوا علیه لم یعرفوه.. تا هر وقت مردم را به سمتی کشاندند نفهمند. مردم باید بدانند که عمامه با عمامه فرق دارد. هر مسجدی مسجد نیست و هر محراب و منبری منبر نیست. زمخشری می نویسد که بیش از هفتاد هزارمنبر امام علی (ع) را لعن و نفرین کردند. آیا این منابر منبر بودند؟بی محتوا شدن نمادها نشانه ای از ایدز فرهنگی جامعه است.مجتبی نظری گفت: امروز قداست ها ، قباحت ها و حرمت ها شکسته شده است. سمبل ها و نمادها بی محتوا می شوند. می بینی خانمی برای عزای امام حسین رفته است چقدر آرایش کرده است انگار عروسی است. این آیا بی محتوا شدن نمادها نیست. طرف خواننده مجالس رقص است و محرم برای ابا عبد ا... می خواند. در یکی از عزاداری ها به بهانه عروسی جناب قاسم (س) موسیقی باز کرده بودند. زمانی بود بدون وضو علم امام حسین (ع) را کسی بر نمی داشت. دشمن می خواهد نمادها بی محتوا باشند. همچنین هر کجا نمادها تکرار شود باز محتوا از دست می رود.

حزب الله برای عزم ملی باید وارد عمل شود
نظری در پایان از حزب الله خواست تا با حساس کردن مردم به وجود دشمنان ، دفاع از نمادها ووارد کردن سبک زندگی اهل بیت در متان زندگی خود و مردم در راستای راه انداختن عزم ملی برای فرهنگ گام بردارند.

امضای کاربر : با سلام
لطفا قوانین سایت را مطالعه نموده و پس از ثبت نام منتظر تایید آن توسط مدیران سایت باشید.
نام کاربری خودتان را همان کد طلبگی خود انتخاب کرده و رمز آنرا فراموش نکنید.
حتما پس از تایید نام کاربری (و برای جلوگیری از عدم حذف کاربری ) ، آنرا به شماره همراه زیر پیامک کنید :
09395264192
جمعه 06 تیر 1393 - 13:34
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ